Top 5 Pilihan Saya

Best Blog Tips 3:36 PM

Ini adalah 5 blog/web yang menjadi pilihan saya untuk dibuka setiap hari. Masing-masing mempunyai kelebihan tersendiri.

1.Tanzil.net
Kategori : Islam, Info


Review : Web ini menyediakan penggunaan Al Quran secara maksima. Berbanding web Al Quran lain (seperti Alquran flash, The Holy Quran dan lain2) Tanzil.net lebih menyediakan pakej yang lebih lengkap. Terjemaahnya dalam pelbagai bahasa, boleh mendengar bacaan dari pelbagai Qari, dan mudah untuk mencari surah dan ayat yang kita mahukan. Bagi saya, ia amat sesuai untuk mereka yang sedang belajar Al Quran kerana mampu mendengar ayat yang kurang diyakini akan sebutannya.

2.Palestinkini
Kategori : Islam, Portal Berita

Review : Berita dan info-info dari negara saudara kita, Palestin. Disini mengajar kita supaya lebih cakna akan perkembangan mereka.

3.Merah Tinta MSO
Kategori :Politik

Review : Mohd Sayuti Omar adalah penganalisa politik yang tajam. Berbanding blogger-blogger lain yang lebih suka mengambil side menghentam lawan dan terkadang hingga menfitnah, MSO lebih suka menghuraikan dengan hujah dan pengalaman. Sindiran yang diberikan tidaklah keterlaluan berbanding celaan dan makian pemerhati politik lain.

4.Malaysiakini
Kategori : Portal Berita

Portal berita yang agak neutral. Meskipun ia dipercayai milik pembangkang, namun berita yang disiarkan tidak condong kepada mana-mana pihak berbanding Utusan mahupun Harakah.

5.Saiful Islam.com
Kategori : Blog Islamik


Review : Travelog Ustaz Hasrizal yang diolah dengan baik dan mampu dijadikan pedoman bagi pembacanya. Segala artikel yang disiarkan meskipun berkaitan dirinya sendiri, namun Ustaz Hasrizal berjaya membawanya menyerapi ke realiti kehidupan manusia lain tidak kira pembacanya itu mahasiswa,ibu bapa , pendidik dan sebagainya.

Masih banyak blog/web yang sangat sesuai dan berinformasi untuk diziarahi, namun tiadalah niat saya untuk menyenaraikan semuanya. Cukuplah 5 ini. Moga ada manfaatnya.

faqir ilallah
26 Safar 1433H
bumi Wakafan MADI

0 Catitan sahabat: