Terus memberi

Best Blog Tips 12:50 PM



Bismillah.

Dalam keghairahan untuk memberi, aku rasakan tidak cukup hanya pada penulisan apatah lagi yang menulis itu adalah aku ; cetek ilmu dan tidak pandai mengolah. Justeru, aku sediakan satu lagi tempat untuk aku berkongsi yakni melalui perkongsian video tazkirah.

Klik disini.

Video adalah lebih berkesan. Ini diakui lebih-lebih lagi pada zaman dunia tanpa sempadan sekarang.

Berbeza dengan penulisan yang menyampaikan rasa dalam satu dimensi sahaja, video mampu menyampaikannya lebih dari itu. Segala yang diucap terus menusuk ke telinga, gimik dan mimik boleh dilihat terus dan inilah yang menjadikan video itu lebih berkesan.

Aku tidak reti dan pakar dalam video maker mahupun video editting. Namun, ia bukanlah alasan bagiku untuk terus memberi perkongsian ini.

Aku kumpulkan beberapa kuliah,tausiyah,zikir dan sebagainya yang mampu menyuburkan iman yang layu dan menghidupkan hati yang mati ; yang aku upload tanpa mengunakan proksi lain seperti Youtube atau sebagainya - kerna aku tahu, ramai adik-adik dikampus yang tidak dapat access kepada proksi-proksi ini (disekat oleh pihak ICT Universiti), maka insyaAllah manfaatnya dapat dioptimunkan serta meluas. InsyaAllah.

Aku berlindung dari syaitan yang direjam serta sifatnya yang takbur, sombong dan sebagainya dalam segala perkongsian ini. Mudah-mudahan, usaha yang teramat kecil ini menyuburkan lagi medan dakwah yang kian semarak akhir-akhir ini.

Terakhir, aku mohon doa dari kalian. Mohon sangat-sangat. Aku mohon kalian doakan aku dapat bertemu dengan Rasulillah SAW yang amat aku rindu tidak kira semasa aku masih bernyawa mahupun sesudah menjadi mayat. Doa kalian, manusia yang soleh semestinya mudah dimakbulkan berbanding doaku yang lalai ini.

Allahumma solli 'ala Muhammad.


faqir ilallah
Rabiul Akhir 1433H
bumi wakafan MADI

0 Catitan sahabat: